perjantai 5. kesäkuuta 2020

Torstain remppakuvat

Sattuipa niin sopivasti, että kun oltiin matkalla raksalle torstaiaamuna, soitti puuseppä. Hän kertoi, että aiemmin valitsemamme keittiön kaapinovien väri onkin erikoisväri ja siten myös erikoishinnoiteltu, mutta että heillä olisi tarjolla uusi väri jonka haluaisivat meidän näkevän. Sanoin että ollaan kohta siinä kohdilla ja pysähdytään tsekkaamaan. Niin tehtiin ja uusi väri hyväksyttiin. 


Työmaalla siivosin ensin ovenedustalta kaakeloinnin jätteet omiin astioihinsa ja lajittelin palavat roskat omiinsa. Ei se sisäänkäynti vieläkään mitenkään kutsuva ole, mutta ainakin hiukan siistimpi nyt. Miehen nakiksi lankesi huussin tyhjentäminen, jonka minä olin alunperin luvannut hoitaa, mutta nyt kuulemma kun olen raskaana, ei minua sovi sellaiseen hommaan päästää. Lupasin, että seuraavan kerran meillä on sitten jo sisävessa eikä huussi ehdi täyttyä samaan tapaan.

Sisällä mies alkoi fiksailla vessanoven paikkapaloja matalammiksi ja istuvuutta karmeihin paremmaksi, ja minä aloin maalata kylppärin seinien yläosaa. En tiedä johtuiko maalista, pohjasta vai välineistä, mutta oli aivan mahdotonta saada aikaan siistiä, peittävää maalikerrosta! Tuntui, ettei maali vain tarttunut seinään, tai jos tarttui, sitä meni aivan hulvaton määrä. Ja kun jostain paistoi pohjamaali ja koitin telata samaan kohtaan lisää maalia, tarttuivat ne vähäisetkin maalit telaan. Lopputulos ei siis yhdellä maalauskerralla ole vielä mitenkään mairitteleva - lisäksi maalin menekki oli laskettua huomattavasti suurempi, joten ennen kakkoskierrosta on käytävä maaliostoksilla. 

Lähempää ei kehtaa kuvata

Sävyyn olen kyllä tyytyväinen, se on Tikkurilan Suo

Lisäksi onnistuin suojauksista huolimatta porskuttamaan maalia kaakeleille ja lattialle. Voe hitto.

Seuraavaksi oli sitten vuorossa taas pellavaöljymaalamista ja sen valmistelua. Hioin, paikkasin ja pyyhin ison vessan oven, käännettiin kodinhoitohuoneen ovi maalauspukeilla toisinpäin ja sitten aloin maalata näille ensimmäistä kerrosta. Kun minä työstin ekaa ovea, mies näpsytteli salin kattolistat paikoilleen. Niin nättiä!

Kattolistaa salissa

Vessanovi

Ovet ja kattolistat

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti